Hammarby IF Bouleförening är medlem i Hammarby IF Alliansförening.

Vi är också medlem i Svenska Bouleförbundet och Stockholms Bouleförbund.

Hammarby Boule har vuxit under de senaste åren och vi är nu ca 50 medlemmar varav ca hälften med tävlingslicens.

Under sommaren tränar vi på vår hemmaplan i Björns Trädgård samt på Södra Latins skolgård. Under inomhussäsongen (september-april) tränar vi i Liljeholmshallen.

Utöver klubbens träningar ser man ofta våra medlemmar på andra banor runt om i stan där vi tränar eller spelar tävlingar mot andra klubbar. Vi deltar även med flera representationslag i seriespel, nationella cuper och andra tävlingar.

Tävlingsarrangemang

Vi har tre egna tävlingsarrangemang som vi traditionellt arrangerar varje år.

• Bajen Cup: Björns Trädgård alltid den 6 juni

• Bajenmästaren: Utomhusevent under sommaren

• Luciatåget: Inomhusevent 13 december

Bajenmästeren och Luciatåget har inte arrangerats under de senaste åren, men vi hoppas att kunna ta upp dem igen snart, kanske redan i år.

Bajen Cup har vuxit till att bli en av Stockholms största propagandaturneringar med över 60 startande trippellag flera år i rad innan pandemin slog till. Från 2022 arrangerar vi åter igen Bajen Cup med en öppen inbjudan och har åter igen ett stort antal startande lag. Bajen Cup är den sköna turneringen, mitt i stan, där man inte behöver gå upp i ottan och där man kan anmäla sig såväl i förväg som på plats i sekretariatet. Bajen Cup är en propagandaturnering dvs alla får delta, såväl proffs som amatörer. Välkomna!

Klubbträning

För fullständig information om klubbens träningspass och avgifter se "träning".

Period

Dag

Maj - Aug

Södra Latins Skolgård