Headerbild

Tävlingslicens

För att få delta i tävlingar som sanktionerats av Svenska Bouleförbundet så krävs att du betalat ditt medlemsskap och en tävlingslicens.

Årsavgiften till Förbundet för en tävlingslicens är 300kr för seniorer* och 100kr för juniorer*.

Introduktionslicens

Om du löser tävlingslicens för första gången, eller om du inte har haft tävlingslicens de senaste 3 åren, så får du lösa en Introduktionslicens till reducerad avgift, 100 kr för seniorer* och 50kr för juniorer*.

Tävlingslicens

Senior: 300kr (Introduktionslicens 100kr för nya seniorer*)

Junior: 100kr (Introduktionslicens 50kr för nya juniorer*)

Plusgirokonto

29 39 60-1

Swish

Ålder för att räknas som Junior respektive Senior

• Junior: Man räknas som junior till och med det år man fyller 17 år.

• Senior: Man räknas som senior från och med det år man fyller 18 år.

Flytt eller förnyelse av licens vid klubbövergång

Hammarby boule växer. Vi får in helt nya spelare och många erfarna spelare väljer att byta klubb till Hammarby. En klubbövergång är lätt att genomföra. Om du har en aktiv licens i en annan klubb eller vill byta klubb som du har licens i till årsskiftet så behöver det hanteras i samarbete mellan klubben du kommer från, Hammarby och att detta meddelas till Förbundet.

Du är välkommen att kontakta oss på info@hammarbyboule.se så kan vi hjälpa dig om du har några frågor. För att sedan initiera klubbövergången behöver du kontakta du din nuvarande förening där du har licens och meddelar dem att du vill göra en klubbövergång till Hammarby Boule.

På länken nedan finner du information från Bouleförbundet med instruktioner hur din nuvarande klubb genomför klubbövergången inkl flytt av en ev aktiv licens eller förnyelse av din tävlingslicens i en ny klubb till årskiftet.

Information från Svenska Bouleförbundet om klubbövergång och flytt/förnyelse av tävlingslicens under pågående säsong eller till årsskiftet.

Adress

Hammarby IF Bouleförening c/o Thomas Wilhelm (ordförande) Heliosgatan 56, 120 63 Stockholm

Kontakt

Tel: 070-762 38 91 (Thomas Wilhelm, ordförande) E-post: info@hammarbyboule.se PlusGiro: 293960-1 Swish: 123 302 51 11